Ściganie granic -Przez Afrykę na motocyklu z Garmin inReach



W 2016 r. Christian Mørck Røde i Peter Saxhaug Solnør wyruszyli z przyjacielem na motocykle z Alaski na czubek Ameryki Południowej. Podczas tej podróży Christian został poważnie ranny podczas czołowej kolizji z ciężarówką w Peru. W czasie tej podróży nie miał z sobą komunikatora satelitarnego GarmininReach i nie był w stanie skutecznie zakomunikować potrzeby pomocy, gdy był ranny i cierpiał.

Christian poleciał do domu w Oslo w Norwegii, a po 5 operacjach i 3 miesiącach odpoczynku o kulach, był gotowy na kolejną epicką przygodę z Peterem. Zaczynając od Cape Agulhas w Południowej Afryce – południowym krańcu kontynentu afrykańskiego – chcieli jeździć przez Afrykę do Nordkapp w Norwegii. Tym razem mieli urządzenie inReach. „Posiadanie inReach było jak ogromną poprawą w poczuciu bezpieczeństwa osobistego” – powiedział Christian. „To urządzenie, któremu możemy zaufać.”

Podczas swojej długiej podróży, Garmin inReach okazało się niezbędnym narzędziem, które pozwoliło im pozostać w bliskich relacjach z innymi, oraz aby podążać ich własą drogą. Okazało się również przydatne w pomaganiu innym w potrzebie w nagłych wypadkach.

Garmin inReach w akcji

W 426 dniu podróży Peter i Christian przejeżdżali na odległej falistej drodze w rezerwacie przyrody w Namibii (kraju w południowo-zachodniej Afryce). Niedługo potem znaleźli samochód do góry nogami na drodze. Kierowca i pasażerowie – 23-letni turyści z Niemiec i Brazylii – nie odnieśli obrażeń, ale nie mogli jak uzyskać pomocy, gdyż znajdowali się w obszarze bez zasięgu telefonu komórkowego w dodatku z uszkodzonym wypożyczonym samochodzie.

Christian zaoferował użycie swojego urządzenia inReach. Christian uruchomił SOS i nawiązał kontakt z Międzynarodowym Centrum Alarmowym GEOS (IERCC). „Odpowiedzieli natychmiast”, powiedział Christian.

Pracownicy IERCC zobaczyli, że ograniczone usługi pomocy drogowej były dostępne w ich lokalizacji i skontaktowali się z numerem służb ratowniczych agencji wynajmu samochodów. „Kilka godzin później ciężarówka holownicza była w drodze z Windhoek!” – powiedział Christian. Ze względu na ich odległe położenie, potrzeba było ponad 10 godzin na przybycie lawety.

Robiło się ciemno, więc wszyscy postanowili zostać i rozbić obóz na noc. Personel GEOS często sprawdzał, jak się czują, i przedstawiał aktualizacje dotyczące szacowanego czasu przylotu dla lawety.

„Użyliśmy świateł cofania w samochodzie, aby oświetlić obszar i rozpalić piece, aby ugotować duże danie z makaronem z naszymi nowymi przyjaciółmi. Wysadziliśmy muzykę z radioodtwarzacza samochodowego, dopóki bateria nie zgasła podczas dzielenia się winem i historiami oraz obserwowania, jak księżyc unosi się nad wzgórzem, zanim zasnęliśmy pod gwiazdami. To był naprawdę najlepszy pokaz gwiazd, jakie kiedykolwiek widzieliśmy. „
Chasing Borders – Wypadek samochodowy:

Po rozwiązaniu sytuacji samochodu zdecydowano, że przez kolejne 2 tygodnie będą podróżować z Peterem i Christianem przez Namibię. Po opuszczeniu pustyni Namibia, Christian i Piotr odwiedzili plaże Mozambiku, dżunglę w Demokratycznej Republice Konga i sawannę Kenii.

Christian i Piotr pierwotnie planowali pojechać do Ugandy, przejść przez Demokratyczną Republikę Konga na zachodnie wybrzeże, a następnie podążać wzdłuż wybrzeża aż do Maroka. Jednak sytuacja bezpieczeństwa w DRK pogorszyła się, więc zdecydowali się zamiast tego udać się na północ w kierunku Egiptu. Kiedy dotarli do Etiopii, odkryli, że brakuje im niezbędnych dokumentów do jazdy na rowerach przez Sudan i Egipt, więc wysłali swoje motocykle do Turcji, a następnie kontynuowali podróż do Norwegii. Dotarli do Nordkapp w sierpniu 2018 roku, 11 miesięcy po rozpoczęciu podróży w Afryce Południowej. Licząc swoje podróże w obu Amerykach, Christian i Peter jeździli przez około 2 lata na 4 kontynentach.

Dzięki MapShare ™ pozostali w kontakcie z przyjaciółmi i rodzinami podczas podróży. „Śledzili nasze postępy i jeśli przez kilka dni nie mielibyśmy łączności z komórkami, zwykle wysyłaliby tekst do inReach, aby usłyszeć, jak sobie radzimy” – powiedział Christian. Przechowują także użyteczne kontakty na urządzeniu inReach, w tym informacje kontaktowe dla mechaników, którzy mogą pomóc im w rozwiązywaniu problemów z rowerami, gdy znajdują się w odległych miejscach, z dala od pomocy.

„Naprawdę polubiliśmy Afrykę i każdego dnia robiliśmy wspomnienia na całe życie” – powiedział Christian. „Podróżowanie motocyklami musi być jednym z lepszych sposobów patrzenia na ten dziki kontynent.”

„Ta noc okazała się jedną z najbardziej niezapomnianych dla nas” – powiedział Christian.

Dowiedz się więcej o przygodach chrześcijanina i Piotra i obserwuj ich na Instagram® @chasingborders.

* Aby uzyskać dostęp do sieci satelitarnej Iridium w celu śledzenia na żywo i przesyłania wiadomości, w tym funkcji SOS, wymagana jest aktywna subskrypcja satelitarna.
* UWAGA: Niektóre jurysdykcje regulują lub zabraniają korzystania z satelitarnych urządzeń komunikacyjnych. Obowiązkiem użytkownika jest znać i stosować się do wszystkich obowiązujących przepisów w jurysdykcjach, w których urządzenie ma być używane.

Źródło: https://www.garmin.com/en-US/blog/savedbygarmin/chasing-borders-by-motorcycle-with-inreach/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *